Ileż to razy przed wybraniem się w jakieś miejsce, sprawdzamy jego obecność w Internecie? Praktycznie zawsze. Od strony internetowej, poprzez opinie w wyszukiwarce, aż po profile na mediach społecznościowych. I właśnie o tym ostatnim będzie dzisiejszy wpis, jako, że media społecznościowe to miejsce, w którym bezpośrednio możemy wejść w reakcję z odwiedzanym przez nas obiektem, zanim jeszcze się w nim pojawimy, oraz w którym – powinny! znajdować się najbardziej aktualne informacje.
Po pierwsze – grupa docelowa
Wielość mediów społecznościowych w dzisiejszych czasach pozawala nam na dotarcie do wielu grup docelowych. Mając na uwadze to, jacy są Twoi klienci i jakie są ich preferencje wybrać możesz obecność na jednej sprecyzowanej lub nawet na kilku platformach. Pomocne do tego będą wszelkie opracowania, w których znaleźć możemy aktualną dominującą demografię danej aplikacji, z podziałem na wiek, częstotliwość korzystania a nawet godziny, w których użytkowników jest najwięcej.
Po drugie – treść
Na podstawie opracowanej grupy docelowej, tworzymy dostosowaną do niej treść. Są natomiast pewne podstawowe informacje, które powinniśmy przekazywać naszym odbiorcom bez względu na rodzaj platformy. Pierwszymi z nich są godziny otwarcia naszego biznesu – to właśnie na naszym profilu społecznościowym goście najczęściej wyszukują aktualnych godzin otwarcia, ponieważ tu najszybciej możemy poinformować odbiorców o wszelkich zmianach czy nietypowych dla miejsca godzinach. Drugimi, tuż zaraz za godzinami – jest – jeśli prowadzisz gastronomię - aktualne menu. Nic tak nie denerwuje, jak brak informacji na temat aktualnych dań, czy posty z cenami sprzed dwóch lat. Brak aktualizacji nie zachęci klientów do odwiedzenia twojego biznesu i sprawdzenia, co się zmieniło – będzie wręcz odwrotnym skutkiem – goście będą omijali twój lokal, lub zarezerwują miejsce u konkurencji. I jeśli o rezerwacji mowa – trzecią podstawową informacją, która koniecznie musi znaleźć się na twoim profilu są dane kontaktowe. Jeśli prowadzisz rezerwację miejsc – numer telefonu, lub adres mailowy w profilu to must have.
Podstawowe informacje mamy już uzupełnione, zatem pora na treść codzienną. Pomyśl, o czym Ty chciałbyś być informowany, śledząc swój profil? Szczegółowe informacje i ciekawostki o daniach w karcie, proces przygotowania poszczególnych pozycji, danie dnia lub specjalność kuchni – to wszystko może zaciekawić odbiorcę. Może masz jakiś nietypowy składnik dania, którym chciałbyś się pochwalić, albo współpracujesz z lokalnym dostawcą? Takie posty przybliżają „zaplecze” Twojego biznesu klientom, dzięki czemu pokazujesz, że nie masz „niczego do ukrycia”.
Po trzecie – terminowość i zaangażowanie
Publikacja treści na social mediach to nie tylko wrzucenie obrazka czy filmu. To przede wszystkim regularność w postowaniu i angażowanie się w reakcje odbiorców. Tak jak w przypadku demografii, istnieją opracowania, które mówią o tym, jak często i kiedy najlepiej jest publikować treści. Możesz wzorować się takimi publikacjami, lub sprawdzić samemu, w jakich porach masz najwięcej reakcji na zamieszczony post. Zaplecze profili społecznościowych z historią postowania pozwoli Ci opracować optymalne dla Ciebie dni i godziny, w których twoi fani będą najbardziej aktywni. Pamiętaj także, aby nie pozostawiać bez odpowiedzi pytań, które pojawiają się w komentarzach, odpowiadać na reakcje fanów, a przede wszystkim – nie pozostawiać nieodczytanych wiadomości w skrzynce odbiorczej.
Po czwarte – analiza wyników
Zawsze staraj się robić okresowe podsumowanie swoich działań. Jakie posty wzbudziły najwięcej reakcji? Czy któreś z nich nie przypadły moim odbiorcom do gustu? Na podstawie tych obserwacji, możesz dostosowywać swój profil i strategię, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki.
Po piąte – reklamy
Media społecznościowe mają ogromne zaplecze i możliwości reklamowe. Spróbuj przeznaczyć niewielką kwotę na promocję posta, a zobaczysz jak bardzo wzrośnie jego oglądalność w porównaniu do ruchu organicznego. Możesz określić grupę docelową, umieścić reklamy i zapłacić tylko za kliknięcia lub wyświetlenia.
Add a comment
Gdyby programy lojalnościowe nie były skuteczne, nie spotykalibyśmy ich w tak wielu firmach. Tymczasem z systemami nagradzania stałych klientów zetknąć możemy się nie tylko w sklepach, ale także w hotelach i restauracjach. Jak to możliwe, że to im się opłaca?
W Polsce ok. 65% konsumentów aktywnie korzysta przynajmniej z jednego programu lojalnościowego. Zainteresowanie takimi systemami jeszcze wzrosło pod wpływem pandemii, a potem inflacji – klienci zaczęli doceniać nawet drobne rabaty i nagrody, jako sposoby na oszczędności dla domowego budżetu. Ich korzyści są więc oczywiste. A co z korzyściami firm, które organizują takie programy?
Sieci sklepów zyskują na tym, że klienci do nich wracają, sumarycznie pozostawiając więcej pieniędzy. Na podobnej zasadzie programy lojalnościowe mogą działać również w restauracjach i hotelach – choć w szeroko rozumianej branży HoReCa wciąż stosowane są rzadziej niż w handlu.
Restauracja, która kusi prezentami
Jeśli w okolicy otwiera się restauracja, kawiarnia lub cukiernia, jest spora szansa, że mieszkańcy zainteresują się nowym lokalem. Chętnie sprawdzą, jakie dania są w nim serwowane, jaka jest atmosfera oraz ceny.
Problem w tym, że konkurencja w gastronomii jest ogromna, a szczególnie w dużych miastach klient za każdym razem może wybierać inny lokal. W gruncie rzeczy najtrudniej jest sprawić, żeby zechciał wrócić – czy to osobiście, czy to zamawiając jedzenie z dowozem do domu. I właśnie tutaj znaczenia nabiera program lojalnościowy.
Jak sama nazwa wskazuje, program lojalnościowy ma sprawiać, że klient stanie się bardziej lojalny. W przypadku baru, restauracji, czy pizzerii, mając wybór skorzystania z oferty jednego bądź drugiego lokalu, klient wybierze ten, który budzi w nim lepsze skojarzenia. Tymczasem na „wrażenia zakupowe” w gastronomii wpływa zarówno jakość serwowanych dań, cena, jak i poziom obsługi.
Pewnie każdy gość restauracji chciałby się poczuć niczym VIP – czyli bardzo ważna osoba. Choć każdemu należy się dobre traktowanie, to jednak dla lokalu najcenniejsi są klienci powracający. Powinni oni móc liczyć na dodatkowe względy, takie jak oferty specjalne przeznaczone tylko dla nich. To sprawi, że poczują się jeszcze lepiej i z restauracją połączy ich szczególna nić sympatii.
Co ważne, ceny największe znaczenie będą miały dla tych gości, którzy odwiedzają lokal po raz pierwszy lub którzy nie do końca są zadowoleni z oferty. Im bardziej usatysfakcjonowany klient, tym zazwyczaj mniejsza wrażliwość na koszty.
Oczywiście nie chodzi o to, by bazując na lojalności drastycznie podnosić ceny, ale o to, że jeśli klient ma do wyboru dwa lokale z podobnej klasy cenowej, wybierze ten, który po prostu bardziej lubi. A im lepszych wrażeń dostarcza mu lokal, tym mniejsze znaczenie mają kilku- czy nawet kilkunastoprocentowe różnice cenowe pomiędzy dwoma restauracjami, kawiarniami, czy cukierniami.
Na dobre emocje związane z lokalem wpływ może mieć również program lojalnościowy. Dzięki niemu klient ma poczucie, że wracając w jedno ze swoich ulubionych miejsc, dostaje coś ekstra.
Programy lojalnościowe w gastronomii
Jakiego typu programy są stosowane w gastronomii?
Pieczątki – chyba najprostszy system. Gość otrzymuje kartonik, a za każde zamówienie na kartoniku wbijany jest stempelek. Po uzbieraniu np. 10 pieczątek, klientowi przysługuje nagroda – w kawiarni będzie to najczęściej darmowa kawa.
Niestety, taki system ma swoje wady. Po pierwsze – klient musi nosić ze sobą kartę na pieczątki. Po drugie – lokal nie otrzymuje żadnych informacji o swoich klientach, co miałoby miejsce w przypadku bardziej nowoczesnych programów.
Pieczątki w aplikacji – to rozwiązanie podobne, więc zrozumiałe dla klienta, a zarazem nowocześniejsze. Gość nie potrzebuje jednak kartonika, a w zamian okazuje aplikację na smartfonie. Barman lub kelner po każdym zamówieniu skanuje kod w aplikacji, a symboliczne stempelki pojawiają się na ekranie.
W tym przypadku można już zbierać informacje o powracających klientach – np. jakie produkty są przez nich najczęściej zamawiane, jaka jest średnia wartość składanych zamówień, czy też jak często wracają do lokalu.
Bardziej rozbudowany system polega na zbieraniu punktów w aplikacji. Każda zrealizowana transakcja może powodować naliczenie punktów, przy czym przelicznik nie musi 1:1 odzwierciedlać wydanych kwot. Jeśli restauracji bardziej zależy na sprzedaży niektórych pozycji z menu, mogą być one powiązane z większą nagrodą punktową niż inne.
Co gość może z takimi punktami zrobić? Może nimi „zapłacić” lub zmniejszyć koszt zamówienia przy kolejnej wizycie w lokalu. Jeśli np. za każdą wydaną złotówkę przyznawany jest punkt o równowartości 10 groszy, to po zamówieniu dwóch pizz o łącznej wartości 100 zł, klient zyska 10 zł zniżki na kolejne zamówienie. Może też odkładać punkty na później i gdy np. uzbiera odpowiednik 50 zł, punktami opłacić całe zamówienie o takiej wartości. W odczuciu klienta, otrzyma pizzę za darmo, a to zapewne dodatkowo zwiększy jego lojalność!
Jeszcze bardziej zaawansowany pomysł to wymiana punktów na nagrody, które nie są ani napojami, ani jedzeniem. Może to być klasyczny, drukowany katalog nagród, choć współcześnie wygodniejszy będzie wybór prezentów w aplikacji.
- Restauracja może proponować gościom wymianę punktów np. na kubki, akcesoria przydatne w kuchni, drobny sprzęt AGD lub na nagrody z zupełnie innej kategorii (o ile pasuje to do stylu lokalu) – mówi Michalina Gromek z serwisu NagrodyB2B.pl - Prezenty powinny mieć różną wartość, tak aby coś dla siebie mógł wybrać zarówno gość, który ma na koncie 100 punktów, jak i taki, który uzbierał ich kilka tysięcy – dodaje.
Zwróćmy uwagę na fakt, że goście lokalu, którym zabraknie kilku punktów do zdobycia nagrody, będą bardziej skłonni do składania większych zamówień. Często wybierać będą dodatkowe pozycje z menu, aby „dozbierać” punkty i wymienić je na wymarzone prezenty.
Dobrze skonstruowany program lojalnościowy pomoże restauracji, pizzerii lub kawiarni zyskać stałą, a zarazem wierną grupę klientów. Takie osoby nie tylko będą wracały do lokalu, ale z pewnością przynajmniej część z nich będzie polecała taki punkt swoim znajomym i rodzinie.
A jeśli pojawi się potrzeba wynajęcia lokalu na rodzinną lub firmową uroczystość, na myśl z pewnością przyjdzie im także ta ulubiona restauracja. Zadowolenie może się przełożyć również na wyższe oceny w Google lub w innych serwisach z opiniami. W efekcie, lokal będzie miał więcej gości i będzie zarabiał więcej!
Prezenty w hotelu podkreślają gościnność
Czy w hotelu można zorganizować podobny program lojalnościowy? Z pewnością tak! Choć zdecydowana większość klientów nie korzysta z oferty hotelowej codziennie, są wśród nich i takie osoby, które z usług branży HoReCa korzystają ponadprzeciętnie często. Będą wśród nich chociażby klienci często podróżujący służbowo. I takie osoby warto w sposób szczególny docenić!
O ile system pieczątkowy w kawiarni wydaje się całkiem na miejscu, o tyle w poważnym hotelu mógłby sprawiać groteskowe wrażenie. Tutaj o wiele bardziej cenione są tradycyjne karty lojalnościowe. Można też zastosować kartę wirtualną – w postaci aplikacji na smartfon.
Programy lojalnościowe dla hoteli znacznie częściej niż systemy dla restauracji dzielą klientów na poziomy. Gość może więc być np. na poziomie pierwszym lub srebrnym, wyższym – drugim lub złotym, lub jeszcze wyższym – trzecim lub diamentowym. Nazwy i liczba poziomów mogą być dowolne. Ważne natomiast, żeby każdy kolejny „level” w takiej grze wiązał się z większymi korzyściami.
Popularnymi nagrodami dla uczestników hotelowych programów lojalnościowych są:
- zniżki przy kolejnych rezerwacjach
- zniżki na dostęp do basenu, sauny i innych udogodnień
- zniżki na śniadania lub obiadokolacje
- śniadanie jako gratis do noclegu
- możliwość bezpłatnego wypożyczenia rowerów na określony czas
- bezpłatna możliwość odwołania lub zmiany rezerwacji
- darmowy transfer z lotniska
- słodki poczęstunek lub wino na powitanie w pokoju.
Jeśli gościom naliczane są punkty, nagradzane nimi mogą być nie tylko rezerwacje pokoi, ale też dodatkowe aktywności, np. wykupienie karnetu do SPA, czy skorzystanie z wypożyczalni rowerów. Dla wielu hoteli opłacalne będzie także przyznawanie dodatkowych punktów tym gościom, którzy dokonają rezerwacji bezpośrednio w obiekcie, z pominięciem popularnych (ale i kosztownych) serwisów rezerwacyjnych. Nagradzać można również wystawienie opinii w Google lub w serwisie społecznościowym (nie należy jednak uzależniać nagrody od liczby przyznanych przez gościa gwiazdek).
Punkty mogą być następnie „wydawane” przez klienta na rozmaite korzyści, w tym podwyższenie standardu hotelu lub dodatkowe usługi (SPA, śniadania, parking).
- Jeśli hotel chce być bardziej oryginalny, obiekt może zaoferować katalog z nagrodami. Zwróćmy jednak uwagę, by oferta prezentów pasowała do obiektu noclegowego – mówi przedstawicielka serwisu NagrodyB2B.pl. - Gościom hotelowym szczególnie spodobać mogą się np. prezenty związanej z turystyką (walizki, torby), ewentualnie sprzęt, taki jak żelazko turystyczne lub samochodowy ekspres do kawy. Ważne, aby goście mieli wybór i by był on możliwie szeroki – podkreśla.
W ramach programu lojalnościowego w hotelu klient powinien otrzymać pewnego rodzaju rekompensatę za częste wydatki poniesione w związku z częstszymi rezerwacjami. Ważne jest tutaj przestrzeganie zasady, by największe korzyści uzyskiwali ci goście, którzy najczęściej wracają lub którzy zamawiają najdroższe usługi.
Klient powraca – hotel zarabia
Dlaczego program lojalnościowy opłaca się hotelowi? Ponieważ zapewnia dopływ gości w sposób przynajmniej częściowo niezależny od sezonu turystycznego. Np. w okresie, w którym nie można liczyć na rodziny z dziećmi, obiekt może być obłożony gośćmi podróżującymi w celach zawodowych czy biznesowych. A jeśli klient przyjeżdżający służbowo poczuje satysfakcję, nie będzie miał powodów, by szukać innego hotelu podczas kolejnej wizyty w tym samym mieście lub regionie.
Warto przy tym pamiętać, aby z programu lojalnościowego mogli korzystać nie tylko indywidualni goście, ale i firmy. Niektóre z nich często rezerwują pokoje dla swoich pracowników, a także sale konferencyjne i szkoleniowe. Hotel powinien dokładać starań, aby pracownicy firm zamawiających usługi tego typu jak najcieplej myśleli o ich obiekcie – zniżki, prezenty i elastyczne warunki rezerwacji na pewno są w stanie w tym pomóc.
Tak więc pomimo, że utrzymywanie programów lojalnościowych w hotelach i restauracjach wiąże się z kosztami, to jednak korzyści wynikające z większej liczby gości powinny znacząco te koszty przewyższać. Klient, który wraca, dzięki rabatom i prezentom jednorazowo zapłaci mniej, ale w dłuższej perspektywie i tak okaże się dla obiektu cennym źródłem przychodów. Tym bardziej warto o niego dbać.
Źródło: Nagrodyb2b
Add a commentCoraz rzadziej sieci hotelowe, coraz częściej chatki na skraju lasu, czy apartamenty w zabytkowych kamienicach. Chcemy przeżywać podróże niespiesznie, eksplorując przy tym mniej popularne destynacje. Trendy podróżnicze w Polsce przechodzą ostatnio znaczną transformację. Już nie tak ważne jest dokąd, a ważniejsze - jak tam jest. Na co będą zwracać uwagę turyści w nadchodzącym sezonie?
Lokalizacja - już nie tak istotna
Wieś z daleka od jakichkolwiek turystycznych atrakcji, mało popularne pasma górskie czy rejony, do których nigdy nie ustawiały się kolejki turystów? Tak! Nadszedł czas w którym przed podróżą częściej zadajemy sobie pytanie “jak?” niż “gdzie?”. Miejsca wybieramy kierując się klimatem i aktualnymi potrzebami. Pandemia z pewnością przyczyniła się do tej zmiany, gdyż coraz rzadziej chcemy odwiedzać popularne, turystyczne miejscowości. Tłum ludzi nas odstrasza, wolimy zatem mniej uczęszczane lokalizacje w których znajdziemy spokój i wytchnienie. Warto również wspomnieć, że goście coraz rzadziej wybierają kontakt telefoniczny. Preferują mobilny kalendarz rezerwacji, dzięki czemu mają pewność, że ich dokonali rezerwacji dokładnie takiej, jak tego chcieli.
Nie gwiazdki, a klimat
Olbrzymie hotele w najbardziej turystycznych miejscowościach z pewnością mają swoich wiernych zwolenników. Zazwyczaj jednak, w takich miejscach na próżno szukać charakteru. Dziesiątki takich samych pokoi i atmosfera masowej turystyki. Niektórzy wciąż są fanami udogodnień jakie dają hotele, jednak coraz więcej z nas pragnie odkrywać wyjątkowe miejsca, zagłębiając się w ch klimat. Miejsca, za którymi stoi historia - czy to domu czy jego właścicieli. Historia, którą opowiada każdy detal w domu, poprzez starannie dobrany wystrój, dodatki i udogodnienia. Niektóre tego typu lokalizacje, z powodzeniem mogą oddać największe zalety dużych hoteli. Góralska chata z własną strefą SPA, czy domek nad jeziorem w którym właściciele gotują posiłki niczym z najlepszych restauracji? Takie miejsca istnieją i przekonują do siebie coraz więcej podróżujących.
Można inaczej
Rok 2022, to zdecydowanie czas klimatycznych miejsc. To też czas nietypowych noclegów. Noc w domku na wodzie, a może w koronach drzew? Niecodzienne formy architektoniczne, noc w zabytkowym autobusie, a może kemping w stylu glamour? Te wszystkie niecodzienne noclegi zdobywają coraz więcej zwolenników. Tutaj również nie ważna jest lokalizacja, ważne są doświadczenia.
Turystyka doświadczeń
Codzienna monotonia, szczególnie dla osób pracujących z domu, stworzyła potrzebę doświadczania nowych, lub niecodziennych rzeczy. Mówiąc o doświadczeniach, nie mamy na myśli lokalnych atrakcji turystycznych, a unikalne doświadczenia z obiektu noclegowego. Gorąca balia pod gwieździstym niebem, prysznic plenerowy, świeży chleb i lokalne produkty znajdowane codziennie rano przed drzwiami. A może pokażesz gościom najlepsze leśne ścieżki do zbierania grzybów, lub punkt, z którego najpiękniej wygląda zachód słońca? Każde miejsce, niezależnie od lokalizacji, może zaproponować swoim gościom unikalne doświadczenia - to one zapadną im w pamięć na znacznie dłużej, niż sam pobyt.
Add a commentWiększość eventów firmowych i wydarzeń biznesowych ma podobną, dość powtarzalną formułę, która po pewnym czasie nikogo już nie dziwi i nie budzi specjalnego zainteresowania wśród pracowników. Osoby zajmujące się w przedsiębiorstwach organizowaniem imprez firmowych, za każdym razem dwoją się i troją, aby zaproponować nową jakość wydarzenia, która w końcu zaintryguje wszystkich pracowników. Zazwyczaj kończy się jednak tak jak zwykle, czyli kolejną konferencją lub spotkaniem w restauracji czy pubie.
Okazuje się jednak, że możliwości zorganizowania ciekawej integracji firmowej jest naprawdę sporo, a dużym zainteresowaniem cieszą się ostatnio zagraniczne wyjazdy firmowe. Na rynku pojawia się coraz więcej firm, które oferują swoją kompleksową pomoc w organizacji takiego wyjazdu. Podczas wyjazdu firmowego zorganizowanego przez zewnętrzne biuro, pracownicy otrzymują całą masę nowych i atrakcyjnych doznań, a firma jest całkowicie odciążona jeżeli chodzi o organizację takiego przedsięwzięcia. Dowiedz się dlaczego warto zorganizować zagraniczny wyjazd firmowy i gdzie najlepiej udać się ze swoim zespołem pracowników. Poznaj wszystkie zalety organizacji takiego wyjazdu z zaufaną firmą, taką jak na przykład BCT incentive.
Dlaczego warto zorganizować zagraniczny wyjazd firmowy?
Wyjazdy zagraniczne dla firm mają cały szereg zalet. Ich głównym celem jest podniesienie morale zespołu, polepszenie stosunków panujących w firmie, poprawa komunikacji między pracownikami oraz zapewnienie ciekawej formy spędzenia czasu wolnego. Przy odpowiednim budżecie firma może zorganizować swoim pracownikom taki wyjazd, którego bardzo długo nie zapomną. To z kolei może spowodować większe przywiązanie pracowników do swojej firmy i chęć pozostania tam i rozwijania się w strukturach firmy. Nie od dziś również wiadomo, że szczęśliwy pracownik, to wydajniejszy pracownik.
Wycieczki zagraniczne dla firm pozwalają nie tylko na chwilę relaksu i nadrobienia towarzyskich zaległości z kolegami i koleżankami zza biurka, ale również są doskonałą okazją do poznania innej kultury, kuchni, zwiedzenia pięknych miejsc i poszerzenia horyzontów. Dodatkowym atutem podczas zagranicznych wyjazdów firmowych może okazać się przeprowadzenie na miejscu zajęć nauki języka obcego danego kraju, który później może przydać się podczas wykonywania obowiązków firmowych.
Organizacja wyjazdu firmowego, nawet dla bardzo dużej grupy osób, wcale nie musi być trudna. Wystarczy skorzystać z usług wyspecjalizowanej w turystyce biznesowej firmy, która posiada wieloletnie doświadczenie w organizowaniu takich wyjazdów. Firmy z branży turystyki biznesowej, takie jak chociażby BCT incentive doskonale znają się na branży MICE, a swoją pasję do podróżowania potrafią przekuć we wspaniałą ofertę zagranicznego wyjazdu dopasowanego do potrzeb każdego biznesu. Świat jest wyjątkowy, dlatego warto go pokazać swoim pracownikom.
Jeżeli w Twojej firmie spora część pracowników na wieść o kolejnej firmowej konferencji lub integracji w pubie reaguje cichym pomrukiwaniem i wymigiwaniem się od wyjścia, zaproponuj nową jakość wydarzenia firmowego! Zorganizuj swój własny wyjazd firmowy dla wszystkich pracowników, w dowolne miejsce na Ziemi. Pozwól swoim pracownikom na poznanie nowej jakości imprez firmowych. Razem z https://bctincentive.pl/ zorganizuj wyjątkową przygodę, którą wszyscy będą wspominać przez wiele następnych lat.
Twoja działalność jest powiązana ze Stanami Zjednoczonymi, Japonią lub Brazylią? Świetnie! Z pomocą BCT incentive możesz wygodnie wysłać pracowników do tych krajów, aby poznali ich kulturę i lepiej zrozumieli profil działalności firmy. A może chcesz zapewnić swoim pracownikom wspaniały wypoczynek, na który zasługują za swoją ciężką pracę? Grecja, Sardynia, Hiszpania, Dubaj… Odkryjcie te kraje podczas wyjazdu firmowego i zobaczcie jak wiele mają do zaoferowania. Liczne atrakcje eventowe na wyjeździe z pewnością zachwycą Twoich pracowników. Ekipa BCT incentive dołoży wszelkich starań, aby twój wyjazd firmowy był wyjątkowy!
Add a commentW naszym kraju nie brakuje pięknych i ciekawych miejsc. Kiedy planujemy wakacje można wziąć pod uwagę nasze rodzime okolice, których urok dostrzegł też nie jeden obcokrajowiec. Gdzie warto pojechać na wakacje w Polsce i jakie miejsca są ostatnio w modzie?
KASZUBY
Kaszuby to region znajdujący się w północnej części kraju na Pomorzu. Mieszkańcy Kaszub słyną z odmiennej kultury i mówią własnym językiem. Obszar ten charakteryzuje się przede wszystkim piękną przyrodą, a znakiem rozpoznawczym są tutaj liczne malownicze jeziora. Dla turystów organizuje się wycieczki rowerowe, spływy kajakowe, a także rejsy statkami. Do najbardziej popularnych miejsc należy zespół jezior rynnowych zwany Kółkiem Jezior Raduńskich. Dla osób, które chcą trochę odpocząć z dala od zgiełku i marzą o spokoju oraz ciszy poleca się Jezioro Wielkie, Okuniewsko i Borowo.
BIESZCZADY
Kolejny dobry pomysł na wakacje w Polsce to Bieszczady. Góry na południowo-wschodnim krańcu naszego państwa nie należą do tak chętnie odwiedzanych przez turystów jak np. Tatry, ale właśnie to jest atutem tego miejsca. Jest tutaj wiele wyjątkowych szlaków dla pieszych oraz tras rowerowych z przepięknymi widokami. Odnajdą się tutaj również miłośnicy dzikiej przyrody i dobrych lokalnych produktów. W Bieszczadach życie upływa bez pośpiechu.
ŚWINOUJŚCIE
Świnoujście jest miastem uzdrowiskowo-wypoczynkowym w północno-zachodniej części Polski. Wielu Polaków uważa, że jest to również jedno z najpiękniejszych nadmorskich miast w kraju. Plaża jest idealna do spacerów i błogiego leniuchowania. Woda i piasek spełniają najwyższe standardy, jeśli chodzi o czystość dlatego jest to bardzo dobre miejsce na wyjazd z dziećmi. Nie można też narzekać na brak atrakcji w samym mieście, gdzie jest pełno ciekawych miejsc dla maluchów i młodzieży. Odnajdą się tutaj również miłośnicy historii i militariów. Dodatkową atrakcją dla turystów będzie przeprawa przez cieśnie Świna, która dzieli miasto na dwie części.
POJEZIERZE ŁĘCZYŃSKO-WŁODAWSKIE
Inne ciekawe miejsca na wakacje w Polsce znajdują się na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim niedaleko Lublina. Główną atrakcją regionu są oczywiście jeziora, które przyciągają swoim malowniczym położeniem. Turystów zachęca również czysta woda, plaże i pobliskie lasy. Nad jeziorami powstało wiele ośrodków wypoczynkowych, a pobyt w tutejszych miejscowościach nie należy do tak drogich jak w innych częściach Polski. Do najsłynniejszych jezior na pojezierzu należą: Piaseczno, Białe, Krasne oraz Łukcze. Dodatkową atrakcję stanowi pobliski Poleski Park Narodowy, który chroni rzadkie gatunki charakterystyczne dla terenów bagiennych i podmokłych.
KARPACZ
Gdzie na wakacje w Polsce powinni pojechać pasjonaci gór? Karpacz to miejscowość znajdująca się w Karkonoszach w województwie dolnośląskim. Odnajdą się tutaj nie tylko wielbiciele wycieczek pieszych, ale też miłośnicy narciarstwa, wspinaczek górskich, a nawet sportów ekstremalnych. Samo miasto posiada też dobrą infrastrukturę i wiele atrakcji. Warto zwiedzić miejscowe Muzeum Sportu i Turystyki, Multimedialne Muzeum Karkonoszy, Muzeum Zabawek oraz Historyczny Park Miniatur. Ciekawym zabytkiem jest również Świątynia Wang – mały kościół ewangelicki, który został przeniesiony aż z Norwegii, a każdy pasjonata wspinaczek górskich powinien zwiedzić Skwer Śladów Zdobywców. Jest to miejsce, w którym uhonorowani zostali polscy zdobywcy najwyższych szczytów na świecie.
Jeżeli nadal nie wiesz gdzie warto wyjechać na wakacje w Polsce, odwiedź blog podróżniczy EmilPodrozuje.pl, gdzie znajdziesz więcej propozycji podróży.
Add a comment