First minute – oferta zawierająca zniżkę za wczesną rezerwację lub/i dodatkowe bonusy z tego tytułu

Advance reservation - rezerwacja dokonana przed terminem przyjazdu do hotelu

Inclusive price - opłata łączna, zawierająca wszelkie inne opłaty

ADR / Average Daily Rate - przychód ze sprzedaży pokoi w pewnym okresie dzielony przez liczbę sprzedanych pokojonocy w tym samym okresie (cena netto pokoju bez śniadania)

Rack rate - cena miejsca noclegowego bez zniżki

Last minute – najkorzystniejsze cenowo oferty pojawiające się na kilkanaście dni przed terminem wydarzenia

Last second – najkorzystniejsze cenowo oferty pojawiające się na kilka dni przed terminem wydarzenia

RevPAR / Revenue Per Available Room - przychód na jeden dostępny pokój

Rooming list - wykaz spodziewanych Gości obiektu i sposób ich zakwaterowania

OV/OB (only bed)/BV – oferta zawierająca jedynie nocleg, bez wyżywienia

Accommodation and taxi order - voucher dla pasażerów odwołanych lub opóźnionych lotów

Airport Shuttle – autobus dla gości hotelowych, który kursuje na trasie hotel – lotnisko

Kategoryzacja – sprawdzenie przez zespół wojewody zgodności wniosku złożonego przez właściciela obiektu noclegowego ze stanem faktycznym obiektu, względem wymogów zawartych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 13 czerwca 2001 roku wraz z późniejszymi zmianami

Non-price competition – zasada w myśl której, konkurencja odbywa się poprzez jakość produktu a nie jego cenę

Occupancy rate / Frekwencja - informacja o procencie wykorzystania pokoi hotelowych względem wszystkich pokoi w obiekcie

Frekwencja hotelowa - wyrażany procentowo stosunek liczby zajętych pokoi do ogólnej liczby pokoi w obiekcie

Dumping - celowe obniżenie cen przez producenta towarów lub usług, często poniżej kosztów, w celu wyparcia z rynku konkurencji.

E-commerce - elektroniczne wspomaganie handlu

Miejsce noclegowe - miejsce przygotowywane do wynajęcia przez Gościa

Minibar - najczęściej lodówka w obudowie meblowej wyposażona w napoje i alkohole w małych rozmiarach oraz przekąski

Odpowiedzialność hotelu – odpowiedzialność za rzeczy Gościa hotelowego

Outsourcing - korzystanie z usług zewnętrznych podwykonawców

Overbooking – zarezerwowana ilość pokoi przekracza ilość dostępnych pokoi w obiekcie

Overstay – Gość przedłużający pobyt w obiekcie

PCM / Per Calendar Month - opłata za miesiąc kalendarzowy

 

×

Korzystamy z Cookies. Przeglądając stronę zgadzasz się na zapis Cookie na Twoim urządzeniu