Dobry system hotelowy to dla każdego obiektu noclegowego absolutny must have, który pozwala zoptymalizować jego funkcjonowanie na wielu płaszczyznach. Nowoczesne systemy oferują wiele funkcjonalności, dzięki którym można zaspokoić wszystkie potrzeby zarówno Hotelarzy, jak i Gości, a tym samym wznieść jakość obsługi na nowy, wyższy poziom. Jak wybrać najlepsze oprogramowanie dla hoteli? Sprawdźmy.

  1. System hotelowy - o czym mowa w praktyce?
  2. Oferowanie usług dodatkowych i nie tylko - jak wybrać dobry system hotelowy?

 

System hotelowy - o czym mowa w praktyce?

Systemy hotelowe, znane są również pod nazwą systemów zarządzania hotelem (PMS - z jęz. angielskiego Property Management System). To nic innego jak oprogramowanie, które powstało z myślą o skutecznym zarządzaniu i obsłudze automatyzacji funkcjonowania hoteli. Jego podstawowym zadaniem jest usprawnienie hotelowych operacji oraz optymalizacja zarządzania przychodami i kosztami. Nie można także zapomnieć o wpływie na poprawę jakości obsługi, która powinna stać na najwyższym poziomie.

Z odpowiednio dobranym systemem hotelowym można śmiało myśleć o poszerzeniu bazy klientów, a co za tym idzie, zwiększeniu zysków obiektu hotelowego. Funkcje systemu umożliwiają m.in. zarządzanie rezerwacjami, przeprowadzanie zameldowania i wymeldowania gości, zarządzanie pokojami i sprzątaniem, a nawet obsługę zapytań czy życzęń Gości. Funkcjonalności dobrych systemów pozwalają także na obsługę obszarów działalności obiektu związanej z usługami dodatkowymi takimi jak SPA czy restauracja.

 

Oferowanie usług dodatkowych i nie tylko - jak wybrać dobry system hotelowy?

Dobry system hotelowy to trafiona inwestycja, która zwróci się z nawiązką. Jak jednak wybrać ten, który będzie skrojony na miarę indywidualnych potrzeb? W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na to, czy jest on zgodny z krajowymi przepisami prawnymi księgowymi. W praktyce mowa m.in. o przepisach podatkowych czy raportowaniu. Oprogramowanie powinno oczywiście spełniać branżowe standardy jakości. Nie bez znaczenia jest również możliwość korzystania z systemu w polskiej wersji językowej czy dostęp do wsparcia polskojęzycznego supportu technicznego.

Odpowiednie oprogramowanie powinno przyczyniać się do pozytywnego wpływu na pracę recepcji – dając narzędzia by pracownicy mogli szybko i sprawnie obsługiwać gości, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. Ponadto w nowoczesnym rozwiązaniu można korzystać z funkcji analitycznych i raportujących, które pozwalają lepiej kontrolować operacyjne działania oraz monitorować preferencje klientów, a co za tym idzie, zapewnić im jak najlepsze warunki na terenie obiektu. Warto zwrócić również uwagę na dostępność funkcji booking engine lub możliwość integracji systemu z kanałami dystrybucji online, które stanowią istotny element budowania strategii promocji obiektu.

Przy wyborze systemu hotelowego warto także wziąć pod lupę funkcję zarządzania opiniami klientów, dzięki której można zadbać o reputację marki i pracować nad jej pozytywnym wizerunkiem.

 

×

Korzystamy z Cookies. Przeglądając stronę zgadzasz się na zapis Cookie na Twoim urządzeniu