Opracowany przez World Travel & Tourism Council we współpracy z liderami branży program Hotel Sustainability Basics to zestaw 12 globalnie uznawanych kryteriów środowiskowych i społecznych, których celem jest promowanie bardziej odpowiedzialnej postawy wśród podmiotów w sektorze hotelarskim. Louvre Hotels Group zobowiązała się, że do końca 2025 roku 100 procent jej obiektów będzie spełniać wymogi HSB. W tym roku pierwsze hotele grupy w Polsce osiągnęły swoje minimalne cele i otrzymały pozytywną weryfikację podczas audytu przeprowadzonego przez niezależną organizację.

Celem spełnienia kryteriów zawartych w standardzie Hotel Sustainability Basics jest zachęcenie każdego uczestniczącego hotelu do rozpoczęcia podróży w stronę zrównoważonej gościnności poprzez opracowywanie i utrzymywanie podstawowych rozwiązań i procedur przyjaznych dla środowiska i przynoszących korzyści otaczającej społeczności. 12 kryteriów podzielono na trzy obszary:

 

  1. Wydajność
  • Pomiar i redukcja zużycia energii
  • Pomiar i redukcja zużycia wody
  • Pomiar i redukcja emisji dwutlenku węgla
  • Identyfikacja i redukcja odpadów

 

  1. Planeta
  • Program ponownego wykorzystania pościeli
  • Ekologiczne środki czyszczące
  • Opcje wegetariańskie
  • Wycofanie jednorazowych plastikowych słomek i mieszadeł
  • Wycofanie jednorazowych plastikowych butelek na wodę
  • Dozowniki dla środków higienicznych nabywanych w opakowaniach hurtowych

 

  1. Ludzie
  • Korzyści dla społeczności
  • Zmniejszenie nierówności

 

Każdy uczestniczący hotel musi spełnić osiem kryteriów w ciągu pierwszego roku wdrażania HSB, a pozostałe cztery do trzeciego roku. Postępy są weryfikowane przez niezależnego audytora – Green Key International, jednego z oficjalnych partnerów inicjatywy Hotel Sustainability Basics.

W 2024 roku pierwsza grupa obiektów Louvre Hotels Group (własnościowych, zarządzanych i franczyz) pracowała nad wprowadzeniem rozwiązań mających na celu pomyślne przejście wstępnej fazy procesu weryfikacji Hotel Sustainability Basics.

W obszarze efektywności podjęte działania obejmowały wprowadzenie przyjaznych dla środowiska urządzeń, takich jak piece konwekcyjne, pralki i zmywarki, które oszczędzają nie tylko energię, lecz także wodę, ustanowienie procedur pomiaru i redukcji emisji dwutlenku węgla generowanej przez działalność hotelu, a także planowe wdrożenie oświetlenia opartego na technologii LED w miejscach publicznych, na przykład wymiana 75 procent oświetlenia na dwupoziomowym parkingu w kompleksie wielomarkowym Louvre Hotels Group w Warszawie.

W obszarze troski o planetę uczestniczące w projekcie hotele skupiły się na wdrożeniu procedur ponownego wykorzystania pościeli, stosowaniu środków czyszczących z certyfikatem EU Ecolabel, wprowadzeniu szerokiego wyboru dań wegetariańskich do śniadań i lunchów w formie bufetu oraz do menu restauracji, zastąpieniu kosmetyków w jednorazowych butelkach, wyeliminowaniu jednorazowych słomek i mieszadełek oraz zastąpieniu jednorazowych plastikowych butelek na wodę w pokojach.

W tym roku w obszarze związanym z ludźmi wysiłki uczestniczących hoteli skupiły się na kryteriach korzyści dla społeczności. Na przykład hotele tworzące kompleks wielomarkowy grupy w Warszawie zaadoptowały ule, dzięki czemu Golden Tulip Warszawa Centrum oferuje teraz swoim gościom własny, odpowiedzialnie pozyskiwany miód. Hotele biorą również udział w akcjach charytatywnych, takich jak przekazywanie książek pacjentom onkologicznym z lokalnych szpitali we współpracy z Fundacją Onkologiczną Rakiety.

– Dążenie do spełnienia kryteriów inicjatywy Hotel Sustainability Basics i przejście procesu weryfikacji przeprowadzanego przez Green Key International to bardzo cenne doświadczenie dla naszych zespołów hotelowych i menedżerów, którzy wspólnie pracują w nadziei na stworzenie lepszej przyszłości dla naszego środowiska i społeczności, w których działamy. W Louvre Hotels Group Poland jesteśmy dumni z postępów, jakie osiągnęliśmy w tym roku, i jesteśmy zdecydowani na kolejne, jeszcze większe kroki w nadchodzących miesiącach – powiedziała Danuta Marcinkowska, Marketing & PR Coordinator.

Do tej pory już osiem obiektów Louvre Hotels Group w Polsce przeszło proces weryfikacji Hotel Sustainability Basics, spełniając osiem lub więcej z 12 ogólnych kryteriów. Wśród tych hoteli znajdują się trzy hotele należące do kompleksu multibrandowego Louvre Hotels Group w Warszawie (Première Classe Warszawa Centrum, Campanile Warszawa Centrum i Golden Tulip Warszawa Centrum, przy czym dwa ostatnie spełniają odpowiednio 10 i 9 kryteriów), Royal Tulip Warsaw Centre oraz Campanile Kraków Old Town, Campanile Łódź i Campanile Bydgoszcz, a także krakowski Metropolo by Golden Tulip.

Louvre Hotels Group postawiło sobie za cel, aby wszystkie hotele w Polsce, przede wszystkim własnościowe i zarządzane, osiągnęły certyfikat Hotel Sustainability Basics do końca 2024 r.

 

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie około 1 700 hoteli w 60 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym marki Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn, Tulip Residences, Campanile, Golden Tulip, Royal Tulip, 5 marek sieci Sarovar w Indiach oraz francuską grupę Hôtels & Préférence. Grupa ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa

Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com

Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144

 

×

Korzystamy z Cookies. Przeglądając stronę zgadzasz się na zapis Cookie na Twoim urządzeniu