Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku

In the city
Contact ul. Jana Pawła II 3
76-200 Słupsk

tel.: 59 846 70 13
e-mail: kasa@nowyteatr.pl

Description

Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku istnieje od 2004 roku, jest samorządową instytucją kultury dla której organizatorem jest miasto Słupsk.

Gramy spektakle dla dzieci i dla dorosłych – zarówno w swojej siedzibie, jak i poza nią. Jesteśmy w pełni profesjonalnym teatrem dramatycznym posiadającym stały, zawodowy zespół artystyczny, techniczny i administracyjny. Dysponujemy budynkiem teatralnym z Dużą (386 miejsc) i Małą (80 miejsc) Sceną. Naszym zamierzeniem jest stopniowa ewolucja instytucji w kierunku nowoczesnego ośrodka sztuki scenicznej realizującego projekty kulturalne na terenie całego kraju. Zapraszamy do Nowego Teatru!

Spektakle w Nowym Teatrze im. Witkacego w Słupsku:

  • „Biedermann i podpalacze“ - sztuka Maxa Frischa to groteskowa komedia ukazująca mechanizmy socjologiczne pozwalające jednostce tolerować przemoc w społeczeństwie. Nazwisko głównego bohatera Biedermann można przetłumaczyć jako „poczciwiec”, ale to także określenie mieszczucha, który osiągnąwszy minimum dobrobytu uważa, że najważniejsze jest jego zachowanie. Wierzy, że drobne ustępstwa pozwolą mu zachować odrobinę komfortu i pozycję społeczną. Taka postawa doprowadza do katastrofy. Kiedy miasto jest terroryzowane przez podpalaczy, chaos i strach nie udziela się Biedermannowi, przekonanemu, że zło może wydarzyć się tylko u sąsiada. Na strychu biznesmena pojawiają się tajemniczy goście, po czasie zaczynają przetrzymywać tam beczki z benzyną, by w końcu poprosić gospodarza o zapałki w celu podpalenia jego domu. Spektakl z zaskakującym, kryminalnym i metafizycznym finałem, dawką czarnego humoru, ze świetnie napisanymi rolami – aktualny w czasach Maxa Frischa i dzisiaj.
  • „Boeing, Boeing“ - jedna z najzabawniejszych teatralnych komedii ostatniego półwiecza w nowym przekładzie i adaptacji niezrównanego Bartosza Wierzbięty, który genialnie spolszczył „Shreka”! Maks nie ma żadnych problemów z życiem uczuciowym, dopóki grafik lotów jego trzech niewiedzących o sobie nawzajem narzeczonych-stewardess, pewnego dnia się nie pokryje… Miłosny czworokąt uzupełniają przyjaciel głównego bohatera i rezolutna rosyjska gosposia, tym bardziej komplikujący akcję, im bardziej starają się ją rozplątać.
  • „Bóg mordu“ - „Bóg mordu” to niezwykle „aktorsko” napisana komedia psychologiczna jednej z najpopularniejszych autorek w Europie Yasminy Rezy (wielokrotnie wystawiana „Sztuka” czy ostatnio wydany bestseller „Świt, wieczór lub noc” opisujący skandale prezydenta Francji N. Sarkozy’ego). Akcja spektaklu rozgrywa się w czasie rzeczywistym podczas spotkania dwóch małżeństw dotyczącego bójki ich dzieci. Czwórka dorosłych "wychowanych" osób rozmawia w „kulturalny” sposób o zaistniałej sytuacji. Z pozoru kurtuazyjne spotkanie stopniowo przeradza się w otwarty konflikt, odsłaniając ciemne strony człowieka żyjącego we współczesnej cywilizacji. Tytułowy „Bóg mordu” uwidacznia się w zachowaniu bohaterów z każdą chwilą spędzoną w jednym pomieszczeniu ukazując coraz większe pęknięcia w skorupie mieszczańskiego wychowania.
  • „Las Villas“ - mówiono o niej: „głos ery atomowej“, nazywano ją „kolorowym ptakiem PRL-u”, w paryskiej Olimpii swoim głosem podobno wprawiła w drżenia kryształowe żyrandole, a na scenę w Las Vegas wjeżdżała białym jaguarem. Violetta Villas – legenda polskiej estrady, której w prywatnym i zawodowym życiu spektakularne sukcesy nieustannie przeplatały się ze spektakularnymi klęskami. Sięgając po biografię i twórczość Violetty Villas chcemy oddać hołd tej wybitnej artystce i zastanowić się dlaczego musiała odejść w samotności i zapomnieniu. Spektakl w reżyserii Piotra Siekluckiego oparty jest na tekście Tomasza Kaczorowskiego wyłonionym w konkursie na sztukę teatralną inspirowaną życiem i twórczością Violetty Villas, organizowanym wspólnie przez Teatr Nowy w Krakowie i Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku.
  • „Mayday 2 (Cought In The Net)“ - druga część arcyzabawnej farsy wystawianej kilka lat temu w Nowym Teatrze. Tym razem najpopularniejszemu londyńskiemu taksówkarzowi - bigamiście w matrymonialnej szarży na dwa fronty na przeszkodzie staje współczesna technologia. Jego niewiedzące o sobie dzieci Gavin i Vicky poznają się przypadkowo przez Internet i wszystko wskazuje, że łączy ich coś więcej niż zbieżność nazwisk… Nad podwójnym życiem kochliwego Johna zaczynają się zbierać szare chmury z klątwą kazirodztwa na horyzoncie. Z każdą minutą przedstawienia akcja gęstnieje zapowiadając gwałtowną burzę – przerażenia na scenie, śmiechu na widowni!
  • „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku“ - tragikomiczny dramat Doroty Masłowskiej opowiada o współczesnej Polsce widzianej oczyma dwójki tytułowych bohaterów. Parcha i Dżina poznają się na imprezie tematycznej zorganizowanej pod hasłem „bieda”, w czasie której zaczynają udawać imigrantów. Otrzeźwienie przychodzi, kiedy pozbawieni dokumentów, telefonu i pieniędzy znajdą się w środku nocy w lesie, z którego nie mają jak się wydostać. Lekkomyślny żart staje się początkiem pełnej przygód i przedziwnych spotkań podróży powrotnej do Warszawy, której finału nikt nie jest w stanie przewidzieć.
  • „Seks dla opornych“ - bijąca na całym świecie rekordy popularności komedia z nutką pikantnego humoru i głębszym morałem w tle – to nasza propozycja na Walentynkowy wieczór. Małżeństwo z trzydziestoletnim „stażem” wyrusza do luksusowego hotelu w podróż mającą uratować ich związek. Uzbrojeni w podręcznik „Seks dla opornych” poszukują remedium na nudę w sypialni. Czy weekend we dwoje z dala od codzienności i tytułowy poradnik wystarczą do rozbudzenia wielkich namiętności? Czy namiętny seks po tylu latach jest jeszcze możliwy? I, co ważniejsze, czy jest im jeszcze potrzebny? A może ten wyjazd zakończy się rozwodem?
  • „Tlen“ - tekst Iwana Wyrypajewa to opowieść o ludziach, mieszkających w niewielkim miasteczku – takim jak Słupsk… Ta historia, jeśli w ogóle o tradycyjnej narracji możemy tutaj mówić, mogłaby się przydarzyć zarówno w głębokiej Rosji, jak i gdzieś na Pomorzu. Słupski "Tlen" jest muzyczną podróżą, sekwencją scen nacechowanych biblijną, starocerkiewną estetyką. Główny bohater, zanurzony w codzienności, zabija z potrzeby metafizycznych przeżyć. Poszukuje miłości, która pozwala mu oddychać. Spektakl jest przypowieścią o moralności, egzystencji i brutalnej rzeczywistości, zabierającej powietrze. Tutaj sacrum nieustannie miesza się z profanum, a czystość z brudem. Walka o tlen staje się głównym celem i swoistą obsesją Saszy.
  • „Ulica“ - ulica Długa wcale nie jest długa. Być może nie jest wcale ulicą, a w każdym razie od dawna nie istnieje już na mapie miasta. A jednak w kilkudziesięciu niechronologicznie opowiedzianych epizodach to właśnie Długa tworzy mitologiczną opowieść współczesności. Pokora zabił Sobakę i powiesił go na gałęzi starodawnego dębu, mały Mąka wyłuskuje kotom oczy, Helenka chowa się w dziurze w ziemi a Antoniuk z butelką taniego wina jedzie do Ustki napisać wiersz. Ktoś sprzedaje pieczone kurczaki, których nikt nie chce kupić, ktoś inny przygląda się latającym ponad dachami gołębiom i próbuje wyobrazić sobie ich perspektywę. Właściwie nikt nie jest trzeźwy, zmęczone ciała przesuwają się z mozołem, ale jednocześnie zadziwiającą godnością wzdłuż poszarpanych ścian ulicy.

Kasa czynna:
poniedziałek-czwartek w godz. 8.00 – 16.00
piątek w godz. 10.00 - 18.00
oraz dwie godziny przed spektaklem

ceny biletów: 17 zł przedstawienia szkolne/ przedstawienia wieczorne zazwyczaj są w cenie 25 zł (grupowy)/ 30 zł (ulgowy)/ 35 zł(normalny)

reviews
Location

Comments

comments powered by Disqus

Location

Słupsk, Pomorskie
Jana Pawła II 3, 76-200 Słupsk
×

Korzystamy z Cookies. Przeglądając stronę zgadzasz się na zapis Cookie na Twoim urządzeniu